مزایای خرید هارد اکسترنال ای دیتا

با توجه به افزایش استفاده مردم از تکنولوژی این روزها بازار به سمت و سوی مجازی در اوج است. عده ای ازکاربران برای نگهداری اطلاعات مهم از هاردهای اکسترنال استفاده میکنند. هارد اکسترنال قطعه ای قابل حمل است که برا ی نگهداری اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به وزن و قیمت هارد استفاده از آن فراگیر شده است . هاردهای اکسترنال مزیت های زیادی دارند که ما در اینجا به آنها اشاره میکنیم.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 2 ترابایت
هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G ظرفیت 2 ترابایت

مزایای استفاده از هارد اکسترنال

حمل و نقل آسان:

هارد اکسترنال میتواند برای افرادی که عکاس هستند و یا کارهای پروژه ای انجام میدهند بسیار کارآمد باشد چرا که این افراد نمیتوانند هر روز سیستم خود را به دوش بکشند از همین رو برا ی ذخیره اطلاعات میتوانند از هارد ها استفاده مثمر الثمری داشته باشند. با توجه به جحم و وزن این محصول قایبلیت حمل آسان را دارد.

بک آپ گیری

یکی دیگر از مزیت های هارد اکسترنال امکان بک آپ گیری است. کاربران برای سیو کردن اطلاعات مهم در مکانی امن و اعمال امنیت روی داده‌ها تصمیم به خرید‌هارد اکسترنال می‌گیرند.

ظرفیت

زمانی که برای ذخیره اطلاعات از CD، DVD ویا حتی دیسک های بلوری استفاده میکنیم بزرگترین مشکلی که با ان روبه رو هستیم ظرفیت و مقدار کم آنهاست درحالی که امروزه میتوانیم با خرید یک هارد اکسترنال دوترابایت که چیزی معادل 3 هزار عدد سی دی است را جایگزین کنیم. عمر مفید سی دی و یا دی وی دی ها ممکن است 3سال باشد در صورتی که هارد دیسک بیشتر از اینها عمر میکند در نتیجه هارد دیسک و یا هاردهای اکسترنال هم طراحی متفاوت تری و هم ضخامت و حجم کمتری نسبت به سایرین دارد.

راحتی استفاده
همه باید برای مواقعی که یک سرور مرکزی بک آپ یا درایو NAS در دسترس نباشند، یک هارد اکسترنال آماده در اختیار داشته باشند. درایوهای USB و eSATA را به سادگی می‌توان از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل نمود. به لطف قابلیت Plug-and-Play به محض آنکه هارد را به کامپیوتر متصل کنید، سیستم به طور خودکار درایو را شناسایی می‌کند. اما نصب یک هارد اینترنال یا داخلی گزینه‌ای نیست که همه کاربران به آن دسترسی داشته و یا حتی تمایلی به انجامش داشته باشند.

جایگزینی آسان

برای چند لحظه تصور کنید که هارد اینترنالی که برای دستگاهتان استفاده میکردید خراب شده است و دسترسی به ان برای شما تا زمانی که سیستم را تعمیر نکنید وجود ندارد این اتفاق چیزی کمتر از فاجعه نیست. اما اگر بجای ان یک هارد اکسترنال داشته باشید کمتر از یک دقیقه به تمامی اطلاعات دسترسی خواهید داشت، این اتفاق ممکن است برای هارد اکسترنال هم بیافتد اگر شما از آن بک آپ نگرفته باشید ممکن است اطلاعات شما پاک شود.

و در نهایت

هارد دیسک‌های اکسترنال بیشتر از همه برای تهیه پشتیبان از فایل‌های عکس، موسیقی و فیلم مناسب هستند و افزون بر این جانشین شایسته‌ای برای نوارها، سی‌دی و دی‌وی‌دی نیز به حساب می‌آیند. بک آپ گرفتن از طریق نوار گردان به سرعت جای خود را به هاردهای اکسترنال داده است. دلیل این امر علاوه بر هزینه کمتر و راحتی استفاده، تمامی مزیت‌هایی است که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم. هاردهای همراه بسیار از نقاط ضعف نوارهای گردان را از میان برده‌اند. با این حال در دنیای فناوری هیچ وسیله‌ای بدون نقطه ضعف نیست و هاردها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای کوچک هارد دیسک اکسترنال بهترین فضا برای تهیه پشتیبان از اطلاعات موجود بر روی ماشین‌های مجازی (Virtual Machines) است.

نوشتهٔ پیشین
بهترین مودم های ADSL کدام اند؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست