چه نوع مودمی بخریم؟

چه نوع مودمی بخریم؟

با پیشرفت تکنولوژی نیاز امروزه مردم به اینترنت و فضاهای مجازی در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز اصلی به شمار می­آید. اگر شما قصد خرید مودم را داشته باشید شاید با این سوال مواجه شده باشید که چه مودمی بخرم کافیست که به یک فروشگاه تجهیزات شبکه مراجعه کنید تا انواع و اقسام مودم های اینترنتی را به شما معرفی کنند. مودم ها دارای برند های مختلفی هستند که اگر از فروشنده بخواهید راجع به آن ها برای شما توضیح خواهد داد.اما تیم بزرگ آریالن این قصد را دارد که مطالب های مفید را گرداوری کند و در اختیار شما قرار دهد. ما به کامل مودم ها از جمله برند، نوع، کاربرد، قیمت و معرفی کامل آن ها پرداخته ایم. این مقاله به راهنمای خرید مودم به طور کامل پرداخته است و با کمی وقت گذاشتن می­توانید با توجه به نیازتان اقدام به تهیه مودم مورد نظر نمایید.

مودم چیست؟

مودم یک ابزار رایانه ای می باشد که برای متصل کردن دو رایانه بهم از طریق خطوط مختلف مخابراتی بکار برده می شود. لازم به ذکر است که هر یک از این رایانه ها می تواند راهی به یک شبکه رایانه ای باشد. واژه Modem برگرفته شده از دو کلمه “Modulator”مودلاتور” و Demodulator”دمودولاتور” است. مودلاتور یک واژه پرکاربرد در سیستم های مخابراتی است که وظیفه انتقال سیگنال اطلاعات از یک نقطه به یک نقطه دیگر را دارد؛ و دمودولاتور در گیرنده، سیگنال پیام ها را از روی سیگنال ارسال کننده اجرا می کند که به این فرآیند دمودولاسیون یا آشکارسازی نیز می گویند.

شاید از خود بپرسید مودم چه کاربردی دارد؟ همانطور که در بالا گفته شد کار اصلی مودم اتصال دو کامپیوتر به یکدیگر از راه خطوط مخابراتی است. شاید اگر از یک شخص که در زمینه علوم مخابراتی تخصص دارید درباره کاربردهای مودم سوال کنید، جواب هایی را به شما می دهد که به آسانی قابل درک نیستند؛ اما اگر همین سوال را از یک شخص معمولی بپرسید به احتمال خیلی زیاد پاسخش مربوط استفاده و کاربرد مودم در اینترنت است.

از کاربردهای اصلی مودم می توان به استفاده در منازل مسکونی و تجاری اشاره کرد. به عنوان مثال اگر یک شرکت فروش تجهیزات شبکه محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشد، تیم فروش آنلاین نیاز اینترنت و اتصال از طریق مودم را دارند. برای این کار می توان با قرار دادن یک مودم در یک محیط مناسب از شرکت، تیم فروش با سیستم های خود به آن متصل و از اینترنت استفاده کنند. همین مورد را می توان در منازل مسکونی نیز پیدا کرد. افراد خانواده برای استفاده از اینترنت و خرید چندین بسته اینترنت، با خرید یک بسته اینترنت پرسرعت به راحتی می توان از اینترنت استفاده کرد.

انوع برند های مودم

مودم ها انواع مختلفی مانند مودم خارجی، مودم داخلی، مودم همراه، مودم جیبی و … دارند که قصد داریم به معرفی هر کدام بپردازیم. مودم تی-پی-لینک، دی-لینک، تندا و …. .

در ادامه  مقالات بعدی با ما همراه باشید.

نوشتهٔ بعدی
چند نکته ای که قبل از خرید مودم همراه باید بدانید چیست؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست